close
تبلیغات در اینترنت
چند نکته طلايي براي روزه داري در تابستان
loading...

کنکوری ها

هدف ما از روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان علاوه بر اجر معنوي آن، بهره بردن از منافع جسماني و رواني اين ماه مبارک است. البته ماه رمضان امسال به دليل مصادف شدن با روزهاي گرم و طولاني تابستان داراي حساسيت و تحمل بيشتري است که با يک برنامه تغذيه اي درست هنگام افطار و سحر مي توانيم بدون…

تبلیغات

چند نکته طلايي براي روزه داري در تابستان

بازدید : 469 یکشنبه 16 تير 1392 نظرات ()



چند نکته طلايي براي روزه داري در تابستان

هدف ما از روزه گرفتن در ماه مبارک رمضان علاوه بر اجر معنوي آن، بهره بردن از منافع جسماني و رواني اين ماه مبارک است. البته ماه رمضان امسال به دليل مصادف شدن با روزهاي گرم و طولاني تابستان داراي حساسيت و تحمل بيشتري است که با يک برنامه تغذيه اي درست هنگام افطار و سحر مي توانيم بدون هيچ گونه مشکلي از مزاياي آن بهره ببريم و به مشکلاتي مانند ضعف بدني، افت فشار، تشنگي و گرسنگي نيز دچار نشويم.



 بقیه در ادامه مطلب

براي اينکه کمتر هنگام روزه داري تشنه شويد بهتر است در برنامه غذايي سحري از خوردن غذاهايي مثل انواع کوکو، بادمجان، سوسيس و کالباس، سس مايونز و سير و پياز و همچنين غذاهاي چرب و پرنمک که سبب تشنگي زياد در طول روز مي شود پرهيز کنيد.

 

سعي کنيد از غذاهاي آب پز شده و خورشت هاي آبدار و کم نمک استفاده کنيد.

 

خوردن مواد شيرين مانند زولبيا و باميه هنگام سحر سبب افت سريع قند خون و احساس گرسنگي در طول روز مي شود.

 

بعد از خوردن سحري، بهتر است هنگام مسواک زدن براي کاهش تشنگي و خشکي دهان، از حجم کمتري خمير دندان استفاده کنيد.

 

سعي کنيد در ماه رمضان ميوه هاي آب دار و سبزي هاي بيشتري مصرف کنيد تا در طول روز دچار تشنگي نشويد.

 

بهتر است هنگام افطار از مخلوط آبليموي تازه با آب يا چاي کمرنگ يا شربت خاکشير به جاي قهوه و چاي پر رنگ استفاده کنيد.

 

خوردن 8 تا 12 ليوان آب از افطار تا هنگام سحرسبب مي شود تا شما در طول روز کمتر دچار تشنگي شويد.

 

براي اينکه بعد از خوردن افطار و سحري دچار سوزش معده و ترش کردن نشويد بهتر است از غذاهاي سبک و کم چرب استفاده کنيد. در ضمن مايعات را پس از اتمام غذا بخوريد و بلافاصله بعد از خوردن سحري به رختخواب نرويد.

 

بهتر است افطار خود را با يک استکان آب ولرم يا يک فنجان شير و عسل باز کنيد و از خوردن غذا و شيريني هاي فراوان هنگام افطار بپرهيزيد تا دچار سنگيني و مشکلات معده نشويد.

 

سعي کنيد وعده هاي غذايي مانند پلو و خورش را دو ساعت بعد از افطار ميل کنيد تا هضم آن آسان باشد.

 

براي جلوگيري از بروز مشکلات روده، بعد از خوردن افطار آلو و انجير خيس شده و ميوه هايي همچون گلابي، هلو و هندوانه ميل کنيد.


ورزش سبک و پياده روي بعد از افطار به هضم غذا و جلوگيري از يبوست کمک زيادي مي کند.

 

وعده سحري را به هيچ عنوان حذف نکنيد زيرا ادامه دادن به اين روال در طول ماه رمضان سبب افت بدني و تحليل عضلاني خواهد شد.

 

نان و پنير کم نمک با سبزي يا گردو با يک ليوان شير از بهترين خوردني ها براي سحر محسوب مي شود زيرا علاوه بر حجم سبک داراي قوت بسيار است.

 

براي اينکه در طول روز کمتر تشنه شويد، بهتر است علاوه بر خوردن آب فراوان در فاصله افطار تا سحر، از کربوهيدرات هايي همچون نان و غلات و ماکاروني سبوس دار در وعده افطار و سحر استفاده کنيد. اين مواد سبب مي شود گليکوژن بدن در حد نرمال حفظ شده و فرد کمتر دچار تشنگي شود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • موضوعات

  • دبستان
  • دوره اول متوسطه
  • دبیرستان دروس عمومی
  • دبیرستان دروس تخصصی
  • سوالات نهایی سوم دبیرستان
  • سوالات نهایی پیش دانشگاهی
  • کنکور سراسری
  • جزوات کمک آموزشی
  • دانشگاه
  • نمونه سوالات پیام نور
  • معرفی رشته ها
  • سوالات کارشناسی ارشد
  • آزمون های آزمایشی
  • اخبار
  • اخبار ورزشی
  • اخبارعلمی آموزشی
  • خبرروز
  • پزشکی وسلامت
  • علم وفن آوری
  • خلاصه درس
  • مشاوره و برنامه ریزی